Detox cara Mary Kay

Ok kali ni nak share pula pasal DETOX muka bagi mereka yang pernah menggunakan produk jenis 'peeling'.

Peeling tu apa ye??

Produk peeling ni adalah produk yang mengandungi bahan kimia yang mengelupaskan atau menyingkirkan lapisan atas kulit untuk menampakkan kulit lebih licin dan semakin putih.

Oleh disebabkan produk Mary Kay adalah berasaskan bahan semulajadi dan tidak mengandungi bahan kimia, kami sabagai Perunding Kecantikan Mary Kay sangat menekankan tentang proses detox wajah bagi menyingkirkan segala bahan kimia yang masih berbaki di kulit wajah bekas pengguna produk peeling.

Bagaimana proses detox ini berlaku??

Proses detox kulit wajah Mary Kay hanya dengan mencuci permukaan wajah dengan kain tuala dan air sahaja. 2 kali seminggu disarakan untuk menggunakan air yang diletakkan di dalam tuala untuk mengecilkan liang pori di wajah anda. Proses ini dijalankan selama 28 hari atau sehingga kulit wajah nampak semakin pulih.

Basuh muka muka dengan air atau tuala basah


Bagaimana nak tahu kulit wajah sudah pulih??

Keadaan kulit boleh dikatakan pulih adalah masalah Jerawat dalam jerawat telah tiada dan kulit yang seperti udang terbakar ketika terdedah kepada sinaran matahari beransur pulih. Ini akan di konsultasi sepenuhnya oleh Perunding Kecantikan anda.

Sekiranya Perunding Kecantikan anda telah memastikan kulit anda sudah pulih, barulah set skincare yang bersesuaian dengan jenis kulit akan dicadangkan.

Macam mana nak tahu jenis kulit ye?? Jom baca entry seterusnya..

Hubungi saya. In shaa ALLAH saya bantu anda sehabis baik.. ;-)


 Mary Kay Malaysia Independent Beauty Consultant

NOR RASIDAH BINTI SIDEK
SMS/WHATSAPP : 019-6125530
Instagram : Rasidah.Sidek

No comments:

Post a Comment

Copyright to PENGEDAR SAH SHAKLEE
Designed by UMIESUEstudio 2015